Ege Günlüğü - 2

Yola çıkışımız nerden baksak 22.00 ı buldu. Direksiyonda Aylin vardı Co pilotluğunu ise doğal olarak Seçkin Üstlendi. Ben,Alesya ve Murat ise arka koltuklardaki yerimizi çoktan almıştık. Yol esnasında murat ve seçkin  ikişer adet bira aldılar ve başladılar demlenmeye..ben halihazırda direksiyona geçerim düşüncesi ile alkol alma taraftarı değildim. Nitekim de öyle oldu. Soda içmekle yetindim.

ilk durağımız Keşan oldu.

Bu arada biraz yoldan bahsedeyim...Aslına bakarsanız ben yolların kalabalık olacağı düşüncesinde idim.. lakin hem gidiş hemde dönüşte yanıldığımı gördüm. Yollar tamamen boş ve akıcı idi. Muhabbet sohbet keyifli bir şekilde devam ediyorduk. bu arada geliboluyu geçtikten sonra ne taraftan feribota bineceğimeze karar veremedik. Ben şahsen eceabat - çanakkale geçişini tercih ederdim fakat seçkin ve aylin kilitbahir tarafından geçmemiz konusunda ısrar ettiler. -geçişin oradan 2 km. daha kısa olduğunu belirterek.- Lakin evdeki hesap çarşıya uymadı. Ne yoğunluk vardı nede trafik hatta kilitbahir e vardığımızda feribotların çalışmadığını öğrendik. saat 02:00 a 15 dakika vardı. ve tekrardan eceabat a dönmemiz hasıl olmuştu. son feribot un saat 02.00 da oradan kalkacağı bilgisini aldık.Neyseki aradaki mesafe 10 Km. kadardı.

Feribottayız üst kata çıkarken

Yolcu bölümünden bir görüntü

ve çanakkaleye varış

Bu arada feribotta meydana gelen olay şu oldu , ben yanlız kovboy olarak tek başıma takıldığımdan olsa gerek gemi içinde tura çıktım ve bizimkilerle irtibat koptu , çantamı arabaya bıraktığım için telefonda açamamışlar.onlar beni araya dursun ben bir yandan etrafı fotoğraflıyor diğer yandan da denizin tadını çıkarıyordum. Nihayet beni bir süre sonra buldular ve yola devam ettik. Aylin yorulmak nedir bilmiyordu :)

Bu arada biraz uykumda gelmeye başlamıştı ve uyudum. Uyandığımda kaz dağlarında ikinci mola yerimize ulaşmış olduğumuzu gördüm. Sadece uykucu ben değil arka üçlünün tamamı kendini o ölümün ufak dilimlerine kaptırmıştı. Ben mekana girdiğim gibi 1 çay ve 1 patatesli gözleme söyledim diğer arkadaşlar da aynı şeyleri söylediler. Yanlız alesya uyumaya devam etti .sanırım biraz da üşümüş olacaktı. Yemek tekliflerimiz ısrarla geri çevirdi. bu arada Alesya dan bahsedecek olursam kendisi Beyaz Rusya vatandaşı. Bu yemek yeme konusunda oldukça katı kuralları var, mesela akşam saat 7 'den sonra ağzına lokma koyduramazsınız. Asla yağlı yiyecekleri tercih etmiyor. ve ne yerse yesin az yiyor.Alkolü nadiren de olsa tüketir.sigarası yok ve hiç makyaj yaptığını görmedim.Dal gibi bir kız anlayacağınız. Bize gelince biz ne bulsak yeriz abi :) gece gündüz farketmiyor..Örneğin Ayli nin kilolarından yakınışlarına ne kadar şahit olduysam boğazından hiçbir zaman ödün vermemesine de o kadar şahit olmuşumdur. Neyse benim başımda da böylesi bir tatlı bela halihazırda mevcut. :) Bizim Türk kadınlarının hiçbir zaman gerçekleşmeyen diyet programları..tıpkı Chp nin durumuna benziyor..Ben bazen kadınlara şikayet makineleri diyorum. Makineli gibi sayar, yaylım ateşi açarlar, merminin , lafın , sözün nereden geldiğini anlamazsınız bile , kaşla göz arasında adamı salağa çevirir ve sonrasında hiçbirşey olmamış gibi yaşantılarına devam etmeyi de ekseriyetle becerirler..Bak işte sevgili okuyucu tüm bunlara rağmen yinede seviyoruz kadınları. :)

Kaz dağlarında ki mola yerimiz

Gözlemeler hazırlanıyor...

Yarısını uçurmuştum ki aklıma foto çekmek geldi. :)

Gözlemeleri yedikten sonra tekrardan yola koyulduk..Aliağa ya varıncaya dek neler oldu neler yaşandı en ufak bir fikrim yok..gözlerimi açtığımda gün yeni ışımıştı ve bir deniz kenarındaydık. İşte orası Aliağa idi.Şimdi önümüzde ise bir tek İzmir engeli kalmıştı. fakat ben yenifoça da kahvaltı yapma önerisinde bulundum.Ama neden yenifoça ? 2006 yılı kasım ayından itibaren 80 gün boyunce acemi askerlik eğitimimi bu şirin belde de tamamladım yani az çok biliyordum.Yeni foça nın kendisi oldukça şirin olmasına rağmen Tam adı 7. J.Komd. Eğitim Alayı tam bir cehennem idi. o günleri anımsamak bile pek iç açıcı değil..o kadar ki mesafe çok yakın olmasına rağmen eski anıları yad etmek aklımın ucundan bile geçmedi.

küçük bir video...

Yenifoça , Foça ya nispeten daha ufak bir yerleşim yeri. Nüfusu yaz aylarında daha kalabalıktır. Kaldı ki bu bölgelere yakın olarak sayabileceğim Dikili , Çandarlı , Gümüldür v.b. yerleri de görmüş olduğumdan favori yerim yine Y.foça olacaktır. Belde yüzdeye vurursak çoğunlukla rumlardan kalma iki veya tek katlı taş evlerden oluşmakta. Bu durum mekanı daha da şirin hale getirmeye yetip artıyor. Sahil boyunca uzanan irili ufaklı balık lokantaları çay bahçeleri ve gazinolar bir cadde üzerinde yer alıyor.Bayramın 1. günü olması ve erken saatlerde orada bulunmamız münasebetiyle kahvaltımızı bir simit evinde yapmak zorunda kaldık..

Y.foça 1

Y.foça 2

Baygınlar :) (Simitevinde)

ve murat

Kahvaltılarımızı yaptıktan sonra belde içinde kısa bir tur atıyoruz...Ama bir sorun var..Ben tam bir fırdöndüyü düşük enstantene de multi çekim fotoğraflarken birden batarya bitti ve dut gibi ortada kaldık. İşin kötü yanı perde tam yarıdayken batarya güç kesti.Bu bir sorun çıkarabilirdi. neyse ki İzmir - Aydın otobanında bir mekanda mola verdik ve pilleri 45 dk. kadar şarj ertme imkanı buldum.Sorunda çıkmadı.

Y.foçadan çıkışta arabayı Seçkin devraldı.Ancak 10 km. gittikten sonra gidemeyeceğini belirtip arabayı kimin sürmek istediğini sordu..ben ve murat uykumuzu almıştık fakat ben pek sürmek istemiyordum açıkçası..bu halde direksiyona Murat geçti. ve Selçuk' a kadar sürüşünü gerçekleştirdi.

Huyumdur, ne zaman bir yerden geçsem, varsa şayet; oradaki yaşanmışlıklarımı hatırlamaya çalışırım..ne zamandı ..kimlerle idim, yoksa yanlız ! neler yaptım..sıcak - soğuk.? otostopla mı gelmiştim ? O kadar çok detay vardı ki saydıklarıma ait..Küçük mutluluk parçacıkları.Bende küçük şeylerden mutlu olabilirim ama Şimdi bu aracın içinde ve mükemmel gökyüzü güneşinin altında o küçük şeyleri çıkarmaya üşeniyorum. ve zaman dediğiniz şey asla unutturmaz dostlarım sadece biraz iliştirir.

Yol akıp giderken ve ben onun yanımda olduğu halde ilerlediğimizi düşünüyordum...farklı bir renk , farklı bir hava ve yine ayrı bir ortamda.