Ege Günlüğü - 3

Nerede kalmıştık... ?

Evet Yenifoçadan, yeni şoförümüzle birlikte ayrıldık. İzmire doğru yollanıyoruz..İzmir de hiç durmadan direkt olarak Aydın otobanı na vurduk kendimizi..Yolda kısa bir mola verdik..ben yine erkek-bayan tuvaleti karıştırma hadisesi yaşayacaktım ki , Aylin duruma müdahele etmekte gecikmedi :) mola verdiğimiz yer Japon turistler ile kaynıyordu.. Hayatımda ilk defa bu kadar Japonu bir arada gördüm diyebilirim..Severim Japonları , efendi insanlar..Üzerlerinde 1000 yıllık bir bilgelik var sanki. Bizimkiler çorba içip laklak yaparken ben sucuklu yumurtamın yapılmasını bekliyordum.bu anlara ait fotoğraf ne yazık ki yok..Çunku bataryalar şarj halinde idi :)

Tekrar yola koyulduk ve Selçuğa vardık.yolda ufak bir mola veriyoruz(benim yüzümden) yol tabelalarını ve ekseriyetle asfaltı severim..canım fotoğraf çekmek istedi..Aslında asıl mesele foto değildi..sadece yola inmek ve o ısssız havayı içime çekmek istemiştim. gelsin fotoğraflar..


ve bendeniz


Yine,yine yine yakaladım sizi


Sarı kantaron otları

Bu Sarı kantaron otunun bayağı bir faydası var arkadaşlar (!) , yararlanmak isteyenler için aşağıda bir link veriyorum..Ben bu tarz şeylere pek ilgi duymadığım için fazla üzerine düşmedim.Doğa ile haşır neşirliğim sırasında ot bilgimi birazcık geliştirmişliğim oldu ama. Kafamdaki soru şu ; Kardeşim her otun birşeye faydası var ,eyvallah ! o halde neden biz hala yaşlanıyor ve ölüyoruz....Hastalıklar yakamızı bırakmıyor..Şimdi duyabiliyorum..sadece hastalıkların etkisini azaltmak için bunlar diyeceksiniz..Beni kesmiyor bu yanıt :)


Sarı kantaronları bir kenara bırakıyor ve yola devam ediyoruz..yaklaşık yarım saatlik bir sürüşten sonra  sonunda Kuşadasına vardık. Murat ın evi 3 katlı bir villa şehrin birazcık dışında kalıyor ama arabanız yada bisikletiniz olduktan sonra bu bir teşkil etmiyor...ev bölgesi zeytinlikler arasında kalmış bir vadi içinde gibi,ben çok beğendim. -asıl süpriz ertesi sabah olacaktı- 

Kuşadası ile ilgili ilk izlenimlerim şunlar..Ada, artık çoktan şirin bir ege kasabası tanımlamasından uzaklaşmış..her yer beton yığınlarıyla dolu.Şehirleşme oranı çok yüksek ve yazın bu rakam en az 5 katı..30 sene önce gelmeyi tarcih ederdim..kim bilir nasıldır.Yinede moralimin bozulduğunu söyleyemem..çünkü evin bulunduğu bölge bana bunu unutturacak bir yapıya sahipti.

eve vardığımız da ,kalacağımız yerin biraz temizliğe ihtiyacı olduğunu hemen farkettik ve işe koyulduk..görev dağılımı şu şekilde oluştu.


Temizlik öncelikle ortalığın toparlanmasıyla başladı,Alesya elektrikli süpürge ile tüm odaların şöyyyle bir kabasını alırken , Ben, Murat ve Seçkin el bezleri elimizde muhtelif eşyalara sinmiş olan tozları avlamaya başladık.


Evde ne kadar battaniye ,çarşaf , yastık ,nevresim v.b. varsa biz erkekler vasıtası ile silkelendi , çırpıldı,ve geri tekrar yerlerine konuldu. Sonra paspas meşgalesi başladı...işler yolundaydı. :) 


Aylin sultan , mutfak bölgesine karargahını kurdu ve mesul müdür benim dedi. :)

Temizlik bittiğinde saat 13.00 ı bulmuştu ve herkes yorulduğunun farkında idi..herkes bir köşeye yıkıldı..ve yaklaşık olarak 3 saat kadar uyumuş olduk.uyandığımızda saat 16.00 dı ve hem şehri birazcık tanıma ve yiyecek tedarik etmek amacı ile dışarı fırladık.



ilk foto tabela bilgileri ile başlıyor


şehir kavşaklarından biri



genel görünüm


binanın çatı köşesini kadraja almamışım, amatörlerin genel sorunlarından biri, gözden kaçmış :)
gerçi burada dananın teki beni de çek diye musallat olmuştu..bir yandan onunla uğraşırken diğer yandan bu kare fotoğraflanmış oldu. -her genç kızın başına gelir- :)


Sahilden bir görünüm...


Yolda gelirken ulan Murat ! Kuşadası na gidicez ama eğer o adada kuş göremezsem yaktım çıranı demiştim :) dürbünümle de bakmama rağmen bir tane bile kuş göremedim..Sonuç mu , Yaktım çırasını :)


Sahilin devamı ve hemen sağda KuşsuzAda..


yorgunluk !


Seçkinin karelerinden


Seçkinle devam ediyoruz


Kaleden genel bir görünüm.


 ve son olarak kale kapısından şehre bir bakış

Devam edecek...


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Eger kisisel is için kredi ihtiyaciniz var mi? evet hemen kredi transferi için bu e-postayi (igein_h_yizevbekhai@admin.in.th) irtibat kurulabilir.